4 tips voor extra hardloopmotivatie!

  • Staete Makelaars Jeroen Boschloop

4 tips voor extra hardloopmotivatie!

Je had op 1 januari als doel om meer te gaan hardlopen, maar deze goede voornemens zijn nu echt even niet meer in beeld. Je hebt het ook te druk met werk, te veel te doen voor school, te veel verplichtingen en daarnaast een hele hoop andere slechte excuses om niet te gaan. Kortom, je motivatie is gewoon even weg. Gelukkig overkomt het de besten. Hier een paar tips om je hardloopschoenen weer met plezier aan te trekken!

 

1. Meld je aan voor een loopevenement

Een stip op de horizon hebben werkt motiverend, zo ook met loopevenementen als zijnde ‘deadline’. Een uitdaging voor jezelf stellen zoals 10 kilometer, een halve marathon of zelfs een hele marathon kunnen het verschil maken. Dit werkt als stok achter de deur om te gaan trainen. Zonder training ga je het namelijk niet, of met slecht resultaat, redden. Ook is het verstandig om je loopevenementen op te laten lopen tot je ultieme doel. Begin bijvoorbeeld bij een 10 kilometer loop, waarna je de halve marathon doet als training voor de hele marathon. Schrijf je dus gewoon in voor een wedstrijdloop, dan ga je vanzelf trainen.

 

2. Begin niet te snel

Door lange of intensieve trainingen in te plannen raak je juist niet gemotiveerd. Na een zware training zal je sneller uitgeput zijn en meer spierpijn ervaren. Of je rent de training misschien helemaal niet uit, omdat het teveel is. Korte of rustige trainingen zorgen ervoor dat het hardlopen leuk blijft. Je krijgt namelijk een positief gevoel als je ‘lekker hebt gelopen’. Vanuit daar kun je weer uitbouwen naar zwaardere en intensievere trainingen.

 

3. Deel je loopdoelen

Als je je loopdoelen deelt met anderen kan je motivatie ook stijgen. Door te praten over hardlopen en over de doelen waar je naar toe traint, heb je een bepaalde sociale druk die zorgt voor verhoogde motivatie. Je wilt natuurlijk wel bewijzen dat je je doelen waar kunt maken tegenover anderen.

 

4. Zoek een loopmaatje of loopgroep

Door samen met anderen te lopen heb je een extra drijfveer om je hardloopschoenen aan te trekken. Zoek een hardloopmaatje die hetzelfde tempo als jij loopt. Of ga bij een loopgroep. In ’s-Hertogenbosch vertrekt elke week een loopgroep ‘The Running Junkies’ vanuit Run2Day. Een vrijblijvende manier om samen hard te lopen. Maar ook bij atletiek- en loopverenigingen zoals O.S.S.-Volo heb je de mogelijkheid om in groepsverband te trainen.

 

 

Ben jij op zoek naar die stok achter de deur? De Staete Makelaars Jeroen Boschloop biedt mogelijkheden voor een 5 kilometer en 10 kilometer loop. Een mooi streven om voor te oefenen!

By | 2018-04-11T15:23:08+02:00 april 11th, 2018|Nieuws|0 Comments

About the Author:

Leave A Comment